מכה קשה לרב סתיו • עשרות רבנים מהציונות הדתית הכריזו: "לא נכיר בגיורים"

    דוד לזר 4 Comment on מכה קשה לרב סתיו • עשרות רבנים מהציונות הדתית הכריזו: "לא נכיר בגיורים"
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכה קשה וכואבת ל'רשת הגיור' הפיקטיבית הפרטית שהוקמה בימים אלו על ידי רבנים מארגון 'צוהר' ובראשם הרב דוד סתיו במטרה לפגוע ברבנות הראשית לישראל, לאחר שהיום (שלישי) עשרות רבנים מהציונות הדתית חתמו על מכתב חריף נגד המיזם החדש אשר לטענתם "יעררו את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית".

    במכתב שפורסם נכתב כי "אנו באים בשורות אלו לחזק את ידי הרבנות הראשית לישראל, אשר היא המרכז היחיד במדינה לענייני הגיור ולכל ענייני היהדות הממלכתיים בישראל. זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל. במרכז זהותה היהודית של מדינתנו עומדת הרבנות הראשית אשר ייסד מרן הרב קוק זצ"ל".

    לטענתם, "גיורים פרטיים מהווים פגיעה קשה בממלכתיות, ומערערים את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית. מעשים אלו מהווים הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, והנם עומדים בסתירה לתוה"ק שהיא המבוע היחיד למשנתנו הציונית-דתית".

    "זאת ועוד, גיור קטינים המוני שלא על פי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל- זהו צעד שאינו מקובל הלכתית על פוסקי ישראל".

    בעקבות כך הצהירו הרבנים החתומים באופן נחרץ כי "לפיכך אנו מצהירים כי נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה. אנו קוראים לכל רבני ישראל מכל המגזרים לעמוד כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזק את ידיה, לרומם את יהדותה של מדינתנו ולשמור על כללי ההלכה".

    על המכתב פורסמו חתימותיהם של עשרות רבנים מהציונות הדתית ובראשם הרב דוב ליאור רבה של קרית ארבע לשעבר, הרב חיים שטיינר והרב צבי ישראל טאו.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הדעה הזו של הגיור אסורה בהחלט לא נסכים לזה וזה לא יבוצע חלילה לגייר גוים רוסים שאין להם שום טעם

    2. 3

      ברור לכם שאותם רבנים גם בעקבות כך מודים שהם לא מכירים בבית הדין לגיור הפיקטיבי של הרב קרליץ, כן? ושלא יכירו בשום גיור שנעשה בבתי הדין לגיור הפרטיים הפיקטיביים של כל דיין/מגזר חרדי שהוא.
      אתם פשוט צבועים בקול חי. צבועים. נגד הרב קרליץ כשיצא נגד הרבנות הראשית והקים בית דין נפרד ופרטי, לא חלמתם לצאת.

    3. 1

      טוב מאוד ! וברור שלא ייצאו על הרב קרליץ כי הוא מקפיד בהלכות גיור יותר מהרבנות